Forum Yamahadt.iq24.pl moduły dt 80 tuning serwis porady zdejmowanie blokad, giełda.Yamaha DT 125, DT 80,DT 50.serwisówki DT pytania i odpowiedzi . Motocykle i Motorowery Yamaha
 

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » EKSPLOATACJA MOTOCYKLA » DOCIERANIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Docieranie

  
Kori
15.09.2012 21:14:46
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1009879
Od: 2012-9-15
Yamaha to motocykl którego bezawaryjność i długa dobra wysługa bez remontów skłania wiekszość do kupna.
Jednak wszystko zalezy od poczatkowych faz docierania silnika.

Chcesz jeździc bezawaryjnie ciesząc się mocą ? odpowiedz jest prosta. Dbaj o swój sprzet od początku

Silniki począwszy od 50 do 125ccm aby poprawnie pracowały po remoncie muszą zostać odpowiednio dotarte.

Pierwsze 200km mieszanka 1:40 i jazda w pełnym zakresie obrotów. Od najwyższych do najniższych. Jednak nalezy pilnowac temperatury i napewno nie śmigac w dwie osoby. Nie przeciągac zbyt długo na 1 i 2 biegu w szczególnosci pod górkę
To wszytsko. Nie bać się odkręcac manetki

Gazy sprężone w cylindrze muszą wywrzec na pierscianiach odpowiedni nacisk aby one dobrze się ułożyły w cylindrze. Mulenie tylko szkodzi.! Yamaha to nie komarek ! im bardziej zamulisz silnik na starcie tym bardziej bedzie narażony na przedmuchy i przypalenia miedzy pierscieniowe.Głównie to jest przyczyną szybkiego zużycia tłoka i pierscieni.
Dziesiątki silników zamulanych po 300km rozbierałem i znam to z autopsji...11 lat przy silnikach jak by nie było to kawał czasu i mogę cos powiedzieć. Jedzie taki palant 400km na mieszance 1:40 i zamula... 50km/h a nagar z niespalonego oleju sie odkłada na tłokui w wydechu ,tłok później wygląda jak wysmarowany smołą i przepuszcza na pierscieniach... Można to zobaczyc poprzez zdjęcie gaźnika lub wydechu. Będa pionowe brązowe kreski na całej długosci tłoka ..

Odkręcasz manetke i jazda . Ważne jest też aby nie hamowac silnikiem gdyż cylinder po gwałtownym odpuszczeniu manetki smarowany bardzo małą iloscią oleju z mieszanki , wręcz praktycznie nie ma smarowania i takim sposobem wykanczamy silnik.

  
marcodado
15.09.2012 21:32:54
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Forum Yamaha dt: Puńców

Posty: 50 #1009895
Od: 2012-9-15
Trzeba też pamiętac aby silnik nie pracował na jednostajnych obrotach, wywołuje to próg na tulei cylindra, co oczywiście skutkuje spadkiem kompresji i mocy.
_________________
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo..
  
Kori
22.09.2012 10:25:23
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1014293
Od: 2012-9-15
Giovani chciałes powiedziec raczej o zjawisku zeszklenia się powłoki tulei oczko nicasil .. Dobre bardzo szczęśliwy
  
1vip2
22.09.2012 10:39:03
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 31 #1014303
Od: 2012-9-15



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Lol dobre. Zaś ktos nie doczyta do końca wleje mixol do paliwa i bedzie czekał na nicasil hehe wesołypan zielony
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 01:28:35
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1014836
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    marcodado pisze:

    Trzeba też pamiętac aby silnik nie pracował na jednostajnych obrotach, wywołuje to próg na tulei cylindra, co oczywiście skutkuje spadkiem kompresji i mocy.

A to ciekawe, możesz rozwinąć ?
  
marcodado
23.09.2012 09:32:33
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Forum Yamaha dt: Puńców

Posty: 50 #1014894
Od: 2012-9-15
Nic nie trzeba rozwijać, zrób remont silnika i od początku jeździj na takich samych obrotach.. po 20 l paliwa zaglądnij w cylek ściągając głowicę znaffco.
_________________
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo..
  
Kori
23.09.2012 10:42:03
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1014947
Od: 2012-9-15
Owszem , Moge rozwinąć. Jednostaje obroty powoduja iż tłok przesuwa się góra dól ruchem jednostajnym wypierając na pierscieniach tylko w dwóch miejscach napręzenia, Na dole tulei i na górze. Przez co nawiększa siła parcia jest na górze tulei i powoduje wybicie progu . Tłok przejmuje również obciążenia związane z trybem pracy silnika tak jak korba.
Ktos kiedys zbadał iz powolna jazda na najwyższym biegu bardziej obciąża korbowód niż na wysokich obrotach. Przeciążenia w silniku na korbie sięgają 3 krotnosci tego co wychodzi na koło.
  
marcodado
23.09.2012 10:59:28
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Forum Yamaha dt: Puńców

Posty: 50 #1014968
Od: 2012-9-15
A daj spokój, koleś czepia się wszystkiego..
_________________
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo..
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 11:34:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015003
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    Kori pisze:

    Owszem , Moge rozwinąć. Jednostaje obroty powoduja iż tłok przesuwa się góra dól ruchem jednostajnym wypierając na pierscieniach tylko w dwóch miejscach napręzenia, Na dole tulei i na górze. Przez co nawiększa siła parcia jest na górze tulei i powoduje wybicie progu . Tłok przejmuje również obciążenia związane z trybem pracy silnika tak jak korba.
    Ktos kiedys zbadał iz powolna jazda na najwyższym biegu bardziej obciąża korbowód niż na wysokich obrotach. Przeciążenia w silniku na korbie sięgają 3 krotnosci tego co wychodzi na koło.

Według twojej teorii, przy ostrzejszej jeździe pierścienie będą wywierały nacisk na całej długości skoku tłoka, co i tak zrobi próg, bo pierścienie nie dojeżdżają do krawędzi tulei... Weźcie się zastanówcie najpierw, a nie próbujecie na siłę pisać mądre rzeczy.
  
Kori
23.09.2012 11:42:32
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1015016
Od: 2012-9-15
ja mowie o gornej częsci tulei. Kolego czytaj dokładnie. Moment sprężenia jest najsilniejszym bodzcem działajacym na pierscienie,. wlasnie w górnej czesci tuleji w momencie zapłonu

Mowimy tu o docieraniu gdzie tuleja pokryta jest jeszcze "jodełką" jesli bedzie sie scierać nierowno to wlasnie na górze tulei zrobi sie próg. Silnik bedzie narażony na stałe obroty gdzie cylkicznie powtarza sie ten sam moment odbicia tłoka z tą samą siłą. .
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 11:57:34
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015042
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Weź mi pokaż używany cylinder po tłoku, który nie ma progu, nawet na nicasilu się robi. Ostatniego zdania to tak samo nikt nie zrozumie jak ustawiania zapłonu podkładkami.
Obrazek Obrazek
  
Kori
23.09.2012 12:03:21
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1015052
Od: 2012-9-15


Ilość edycji wpisu: 1
Chodzi ci ogłębokosc świecy w cylindrze? to proste. wkręć świece krótsza i sproboj zapalic silnik. Iskra na dłuższej swiecy jest bliżej tłoka w momencie załonu. Po to sie ustawia zaplon przed GMP aby ustalic moment zapłonu.


No ładne progi.. a widziałes kiedys takie jak by schodki ? kilka progów po kolei? od dołu .. dokladnie od płuków do samej gory ? szkoda ze nie mam fotki to bym ci pokazał jak kupiłem cyla jak wyglądał.. niczym schody do nieba...
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 12:11:56
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015063
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Zapłon ustawia się na tej zasadzie, że iskra musi wystąpić w określonej odległości tłoka od gmp, a nie od tego jak blisko ma iskra do tłoka... A pisałeś, że nie chcesz robić drugiego cenebit. Wkręcając krótszą świecę w DT, normalne, że nie odpali bo gniazdo jest o połowę dłuższe, a zobacz sobię jak wpływa kształt komory spalania na fazę zapłonu mieszanki jak i jej późniejszego rozchodzenia się, co w gwintowanym gnieździe świecy nie ma miejsca.
  
marcodado
23.09.2012 13:57:28
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Forum Yamaha dt: Puńców

Posty: 50 #1015156
Od: 2012-9-15
Tak, to powiedz Panie kochany jak trzeba docierać? Jednostajne obroty można trzymać Twoim zdaniem, zamulać po czym silnik po dotarciu w ogóle nie osiągnie full obrotów..
_________________
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo..
  
1vip2
23.09.2012 14:03:39
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 31 #1015163
Od: 2012-9-15



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Endo masz dużo racji. dodam że silnik zamulany nachodzi nagarem i jak kazdy silnik co jakis czas trzeba przepalic wesoły
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 15:16:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015205
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    marcodado pisze:

    Tak, to powiedz Panie kochany jak trzeba docierać? Jednostajne obroty można trzymać Twoim zdaniem, zamulać po czym silnik po dotarciu w ogóle nie osiągnie full obrotów..

Gdzie ja pisałem, że na jednostajnych ?
Moja wypowiedź tyczy się powstawania progu, gdyż twierdzicie, że on powstaje przy muleniu na docieraniu, a on powstaje zawsze. Nawet na nicasilu powstaje próg, i się nie kłóć.
  
Kori
23.09.2012 15:43:34
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1015215
Od: 2012-9-15
Endo to ze progi sie tworzą to normalne zjawisko jak najbardziej.. ale tu głównie chodzi o pierwsze kilometry zeby sie schody nie narobiły, jak najbardziej sie z tobą zgadzam ,
Niech mnie ktos poprawi .. Cos kiedys czytałem w necie na temat materiału z ktorego wykonuje sie pierscienie, określone stopy .. sa tam jakies wspołczynniki tarcia i progi mogą tez sie tworzyc jesli jakos materiału poddawanego sciarniau jest nie równa procentowo. Tak to by wychodziło..
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 15:49:10
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015218
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Nigdy jeszcze nie widziałem schodków na tulei, a żeliwniaków to mi się dziesiątki przewinęło przez ręce. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak to może powstać, skoro górny pierścień i tak przejedzie przez gmp drugiego pierścienia. Jedyna opcja to taka, że ktoś założył górny pierścień żeliwny a dolny chromowany, wtedy by to miało jakiś sens, ale nigdy gdy oba są z tego samego materiału.
  
Kori
23.09.2012 15:54:21
poziom 3

Grupa: Administrator 

Posty: 137 #1015222
Od: 2012-9-15
ja to widziałem 3 razy w tym raz w mojej dt po kupnie.. od kanału ssącego do gory normalnie schodki.. dodatku tylko po stronie gaźnika.. a juz od strony wydechu nie. Kurcze.. gdybym miał zdjecie to bym ci pokazał.. najlepsze było to ze nie miałem górnego pierscienia a tłok poszczerbiony..
są tacy co nie potrafią założyc pierscieni bez połamania jednego z nich i zakłądają jeden stary a drugi nowy. Byc moze od tego sie tworzą takie mecyje...Na to tez mi sie wydaje na wpływ luz na sworzniu.. wyjechane łożysko igiełkowe.
  
Twoj_Pan_Endo
23.09.2012 15:57:54
Grupa: Użytkownik

Posty: 24 #1015225
Od: 2012-9-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ale nie mulenie podczas docierania, sam do tego teraz doszedłeś. Widzisz jak to jest obstawać przy swoim, a reszta to głupki i dzieci ?

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » EKSPLOATACJA MOTOCYKLA » DOCIERANIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny

© Wszelkie prawa do kopiowania zawartości forum zabronione