| |
krzyhu | 08.09.2013 13:27:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 20 #1594671 Od: 2013-7-29
| Witam, wczoraj podczas wysokich obrotów na biegu jałowym coś strzeliło w silniku, stracił kompresje. Dzisiaj zdjąłem cylinder i okazało się, że pierścienie uległy totalnemu zniszczeniu. Na głowicy i spodzie cylka widać opiłki pierścieni, tłok do wyrzucenia. Teraz mam problem, pierścienie jak widać powyrzucało po całym cylku i obawiam się, że część wpadła do korbowodu. Wyjąć silnik i rozpołowić go (jeśli już będę musiał to zrobić, to wypruje z niego wszystko i dokładnie wyczyszcze)czy zostawić tak jak jest, z tym, że kupić nowy tłok, pierścienie i zrobić szlif. Kolejeny problem jest taki, że nie wiem po ilu szlifach jest cylek. Mam nowy tłok do DT 80 ale ma on duże luzy kiedy wkładam go do cylindra (bez pierścieni)stary tłok pasuje "idealnie". Co mam z tym zrobić? Zawieść cylider do zakładu ślusrasko tokarskiego, żeby go pomierzyli i ewentualnie zrobili szlif ?
|
| |
Ar2 | 08.09.2013 13:34:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1594683 Od: 2013-8-16
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Witaj.Miałem podobną sprawę co do dostatnia się kawałków metalu do wału lecz zrobiłem to poprzez kilkukrotne przeczyszczenie benzyną i sprężarką i to wystarczyło w moim wypadku.Co do szlifu to jak masz suwmiarkę to zmierz otwór w cylindrze i podaj nam wynik my określimy który to szlif i wtedy kupisz sobie nowy tłok i zawieziesz go z cylindrem do szlifu. |
| |
ya125mx | 08.09.2013 19:50:28 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 55 #1595054 Od: 2013-2-8
| zawieź od razu do szlifu,z tym ze podaj ślusarzowi dostępne wymiary tłoków-wtedy on dopasuje najbardziej odpowiedni wymiar z uwzględnieniem ewentualnych uszkodzeń gładzi cylindra,ja tak zrobiłem i poszło jak po maśle |
| |
krzyhu | 08.09.2013 20:40:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 20 #1595088 Od: 2013-7-29
| Cylider mniej więcej ma 5.25cm, tłok równe 5,25. Czyli zawieść do slusarza i powiedziec zeby zeszlifowal do tloka 5,50 cm tak ? |
| |
Name | 09.09.2013 15:40:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 22 #1595530 Od: 2012-9-23
| Wymiary podaje się w milimetrach to po pierwsze. Po drugie, nie ma tłoka 55mm do dt 80, max 51. Pozostaje wbicie tuleji lub nowy cylinder. |